دات نت نیوک


رتبه بندی این مطلب:
5.0
5363 بازديد

ماهی شکم پر

ماهی شکم پر

طرز تهیه و مواد لازم ماهی شکم پر

ماهی شکم پر با اکثر ماهیان به خصوص ماهی شوریده طبخ می گردد. ماهی شوریده بهترین انتخاب برای طبخ ماهی شکم پر است البته ماهی هایی مانند ماهی قباد و ماهی حلوا سیاه نیز به صورت شکم پر طبخ می گردند. 

مواد لازم جهت تهیه ماهی شکم پر برای 4 نفر

- پیاز ۶ عدد بزرگ

- لیمو امانی ۵ عدد

- کشمش ۲۰۰ گرم

ماهی 1 عدد

- آرد گندم ۲ قاشق غذا خوری

- روغن مایع سرخ کردنی

- خلال دندان چند عدد

- شکر سه قاشق غذا خوری

- زرد چوبه، دارچین، نمک به مقدار لازم

 

پیازها را به صورت حلقه های نازک برش داده و در قابلمه ای روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب آن از بین برود، سپس کمی روغن به قابلمه اضاف می کنیم و مقدار خیلی خیلی کم نمک می ریزیم تا پیازها تغییر رنگ داده و ذره ای زردچوبه می افزایم و اجازه می دهیم پیاز ها کمی سرخ شوند. سپس پر لیمو امانی را که خیس کرده ایم به پیازها اضافه کرده، تفت می دهیم و بعد از چند دقیقه دارچین و شکر را به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم و درنهایت کشمش ها را که از قبل خیسانده ایم آبکش و به مواد قابلمه اضافه می کنیم و با حرارت ملایم مواد را به خوبی سرخ می نماییم. مدت زمان لازم در این مرحله ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم می باشد. مواد ماهی شکم پر باید طعمی ملس روبه شیرین داشته باشد.

حال بریم سراغ ماهی، ماهی را شسته و نمک زدایی می کنیم، مواد آماده شده را درون شکم ماهی ریخته و لبه های شکم را با چندین خلال دندان می بندیم به گونه ای که مواد خارج نشوند. در ظرفی آرد گندم و زردچوبه و مقدار کمی دارچین ریخته، ماهی را به آرد آغشته و در روغن داغ و با حرارت ملایم به آرامی سرخ می کنیم. ماهی شکم پر ما آماده ی سرو است و با لیمو ترش و سبزی های تازه نوش جان کنید.


نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

غذاهای ویکی کالا

تازه های ویکی کالا