دات نت نیوک


رتبه بندی این مطلب:
3.7
7002 بازديد

ماهی حلوا سفید یا زبیدی

ماهی حلوا سفید یا زبیدی

مشخصات ماهی حلوا سفید یا زبیدی

زبیدی یا حلوا سفید با نام انگلیسی Silver Pomfret دارای بدنی از دو پهلو فشره است، ساقه دمی کوتاهی دارد و از دو طرف فشره است. هیچ گونه کیل یا صفحه استخوانی بر روی ساقه دمی این ماهی مشاهد نمی شود. حلوا سفید دارای چشم های کوچک بوده و در مرکز حدقه قرار گرفته است. دهان کوچک و به سمت پایین انحنا دارد. در ماهی حلوا سفید سرپوش آبششی بسیار نازک است.

زبیدی دارای یک باله پشتی و یک باله مخرجی است. باله سینه ایی طویل و بال مانند دارند و هیچ باله شکمی دیده نمی شود. فلس های ماهی حلوا سفید کوچک و دایره ایی است و به راحتی می ریزد. ماهی حلوا سفید دارای رنگ نقره ایی با طرح های متمایل به آبی در سطح پشتی است.

پراکنش ماهی حلوا سفید

حلوا سفید از ماهیان اجتماعی و سطح زی به اندازه متوسط حدوداً 60 سانتیمتر هستند که در آب های کم عمق و معمولاً در مناطق ساحلی به سر می برند. این ماهی در سراسر خلیج فارس و دریایی عمان پراکنده است. ماهی زبیدی گاهی اوقات وارد خلیج های کم عمق می شود.

صید زبیدی یا حلوا سفید

حلوا سفید معمولاً به صورت ضمنی و غیر هدف به دام می افتد. زبیدی توسط تورهای ترال صید می شود و متاًسفانه به دلیل عدم مدیریت و فشار صیادی، این ماهی طی سال های اخیر به شدت صید شده است و جمعیت آن به شدت کاهش یافته است.

انواع روش پخت ماهی حلوا سفید

بدون شک زبیدی یا حلوا سفید خوشمزه ترین و خوش خوراک ترین ماهی جنوب است. ماهی با اندازه متوسط و گوشتی بسیار لذیذ با تعداد فلس های بسیار کم و نرم و استخوانی جدا از گوشت، که این مشخصات زبیدی را به مانند حلوا خوشمزه کرده و این ماهی را به پرطرفدارترین ماهی جنوب تبدیل نموده است.

حلوا سفید را به صورت سرخ کرده و معمولاً به شکل درسته و کامل سرخ می کنند. بهترین پیشنهاد برای سبزی پلو با ماهی، ماهی حلوا سفید است، طعم گوشت ماهی حلوا سفید بی نظیر است.

ماهی حلوا سفید تقلبی

ماهی حلوا سفید یا زبیدی به دلیل محبوبیت و قیمت بالا مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار گرفته است و به جای آن پرستو ماهی یا پرسوک و یا پروانه ماهی یا پرک را به صورت تقلبی به فروش می رسانند. ماهیان نام برده، از لحاظ ظاهر شباهت بسیار زیادی به ماهی حلوا سفید دارند و در حالی که دارای قیمت بسیار پایین تری از ماهی زبیدی هستند، به قیمت ماهی حلوا سفید یا زبیدی اصل به فروش می رسند که متاسفانه این نوع تلقب و سوء استفاده بسیار رایج است. در هنگام خرید تخصص و شناخت ماهی حلوا سفید بسیار مهم و با اهمیت است، در غیر اینصورت توسط افراد سودجو مورد سوء استفاده قرار خواهید گرفت.

ماهی زبیدی جوتی کالا

در فروش ماهی حلوا سفید شناخت و تخصص اصل است و جوتی کالا در این زمینه از ابتدا تا انتهای مسیر با شما است. ماهی حلوا سفید در سه سایز، سایز ریز با وزن تقریبی معادل 300 گرم، سایز متوسط با وزن تقریبی 600 گرم و سایز درشت با وزن تقریبی 900 گرم در جوتی کالا به فروش می رسد. خرید ماهی زبیدی را با فروشگاه آنلاین جوتی کالا تجربه کنید.

1 نظر در مطلب "ماهی حلوا سفید یا زبیدی" ثبت شده است

علی

خیلی خوب

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

غذاهای ویکی کالا

تازه های ویکی کالا